Monday, October 24, 2011

Aku dan Sepet

Assalamualaikum..

Di mulai dengan ucapan Alhamdulillah syukur ke hadrat-Nya aku boleh lagi berblog, walaupun sudah agak lama aku tidak meng"update"kan blog ini.

Nak di jadikan cerita, Si Panglipur Lara hendak memulakan bicaranya, cewah... Hehehe

Aku penah post pasal kucing aku kan, hari tu, kucing aku (Bedot namanya) telah selamat melahirkan anaknya....
Semuanya ada 4 ekor. 3 ekor wira dan sekor wirawati, jadi yang 3 ekor aku dah bagi kat kawan kepada kawan-kawan aku. Tinggal yang sekor ni, namanya, sepet.

Waktu asrama kita orang nak di baik pulih akibat penyakit tua, jadi aku telah tinggalkan sepet keseekoran.

Aku nak bawa balik ke tempat sementara, tapi aku ada urusan menyebabkan aku terpaksa meninggalkannya keseekoran di rumah itu.

3 bulan aku tinggalkan sepet, menyebabkan ia sangat liar, dan sewaktu aku memeluknya ketika jejak kasih pertemuan semula, aku telah dicakar bahagian bawah bibir. Oh.. Sungguh sedeh mengenang nasib...

Itulah balasan terhadap aku. Dan aku merasa sedeh sangat " why sepet, why? "

Nasihat aku terhadap semua, sayangilah haiwan, jangan mengabaikan mereka. Sesungguhnya mereka juga mempunyai perasaan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails