Monday, August 2, 2010

Menakutkan Orang


Assalamualaikum...


Okey kali ni aku nak bercerita pasal zaman kenakalan aku tingkatan 1...
warghahahha <---( ketawa budak nakal ). Tak pasal-pasal ketawa sorang-sorang...gila ke apa... :D
Sekarang aku ingin berkongsi pengalaman aku menakutkan org..hehehhe...
Aku yakin korang pon mesti ada gak kan?? Ni berlaku semasa aku tingkatan 1, time tu mesti la masa cuti sem....cuti sem plk ramai yg buat kenduri kawen kan???

Watak utama dlm cerita ni, mestila aku ngan kawan aku (Bujang dan Farol ).
Watak sampingan pulak, org2 tua dan budak2 kecik yg melintas jalan tu.



Tempat melakukan operasi pulak, dekat belakang umah aku, atas pokok mangga. Atas pokok mangga tu dah kta org siap2kan pondok yg ngam2 utk 3 org. Dari pokok ke rumah aku dalam 10 meter. Masa pulak, selepas isyak.



Bahan2 yg d gunakan, lampu suluh ( utk naik pokok ), kayu @ dahan sebanyak yg boleh ( utk membaling ), zink @ atap rumah ( utk membuatkan sound effect yg best ) dan tidak ketinggalan d bekalkan sedikit semangat yg membara...hehehhehhe


ni la bahan2 nya :- malas nak carik gambar len, aku letak ni je.. :D


Yg ni plk peta yg menunjukkan kawasan kta org buat hal :-



*************************


Malam pertama kita org lom ag letak zink ( atap rumah ) dekat bawah, cuma nak pastikan ramai ke tak org lalu kat kawasan tu, sbb kawasan tu sunyi sikit.



"Ad mlm ni kta takutkan org k???".
"aku on je Bujang, ko plk Farol? dah sedia???."
"aku mmng dah sedia dah..".



Sambil mengukir senyuman d wajah masing2 kta org sediakan bahan2 yg perlu di bawa kecuali zink...

**************************


Malam pertama :



"Farol ko dah bawak dahan2 tu??".
"dah la Bujang. Ni suma dahan2 dah ada".
"hehehehe". sambungku dengan gelak khas...



Apabila suma dah siap, kta bertiga bertenggek la kat atas markas yg kta org buat, (utk maklumat, markas tu sepatutnya jadi pondok, skali lantai je yg ada, tak cukup bajet ). Kita org pakai baju hitam supaya tak nampak.



10 minit lps tu ada la makcik n the gang lalu kawasan tu "zasssss".... Bujang baling dahan kat semak, "huh?? Bedah ( bukan nama sebenar ) ko ade dgr bunyi dekat semak td tak???".
"Munah ( juga bukan nama sebenar ) aku dgr la, cepat la jalan, kang lambat pulak nak tgok muka pengantin".



"aisey....mmng thn iman makcik n the gang tersebut", kata Farol..



Ssh gak nak tkutkan org kpg aku nih, aku ingatkan dia jalan cepat sebab takut rupa2nya nak tgok muka pengantin...aduh...
Maka gagal la mission mlm pertama, tp mlm tu ada gak yg lari lintang pukang terutamanya kanak2, tu yg best klu ggu kanak2 nih...hehehehhe


***************************

Malam kedua :



"Kali ni klu makcik2 tu tak lari lintang pukang aku tak taw la, mmng power rangers la dia org ni".kata Bujang dgn semangat yg berkobar-kobar.
"Kali ni mesti jadiknye la, jgn risau". Farol pulak yg mengungkap kata2.
"Okey, petang tadi kita sudah ssh payah letak suma barang, atap rumah aku dah letak kat bawah, dahan2 dah bnyak dah nih....kta tggu je lg...okey!".



Sambil menggu dgn khusyuknya di atas pokok tu..
"oh lmbat pulak orang nak lalu nih", kata Bujang..
"penantian satu penyeksaan", Farol pulak menyampok..
"sabar...jap lg ada la makcik2 tu lalu kawasan nih.." aku menenang keadaan..



Beberapa minit kemudian, dtg la makcik besama anak2 beliau melalui kawasan tersebut..
"pangggggg" Bujang dgn rakusnya membaling. Apalagi lari lintang pukang la makcik ngan anak2 beliau...



"hahahahha... rasakan", kata Bujang puas...



pergh.... bukan main ag Bujang nih. Maka byk la makcik2 yg kta org takutkan, pakcik ni ssh sikit, sebab ada yg menaiki motorbike, basikal, jadi agak ssh la nak menakutkan dia org nih.



Kemudian, ada la si makcik ( isteri bilal ) bersama ngan anak2 beliau melalui jalan tersebut, Bujang dengan rakusnya terus melontar dahan yg sudah lama di pegang erat. Apalagi terus mengelabah la si makcik ngan anak beliau tadi. Kta org ketawa la, tanpa d duga anak makcik tu mengetahui ada orang d sebalik pokok mangga, maka marah la si makcik tadi, dia amik batu kecik terus d lemparnya kat kta org, aku tanpa melengah masa terus berselindung d belakang Bujang.



"Ni keja korang erk, xda keja lain ke???".
"Okey2 kta org tak buat lagi, kta org tak buat lagi". Kata Bujang cuba menenteramkan keadaan, lima minit kemudian terus reda....fuh selamat...hehhehehe



Malam tu agak lewat la org nak abis kenduri, org pon xda yg lalu kat kawasan tu, kta org mula boring, Farol pon main lampu suluh, hujung tali lampu suluh dia letak kat ranting, kemudian dia pusing sambil lampu tu di on kan, berpusing-pusing la lampu suluh tu.



Dari rumah aku, tanpa di sedari ada mata yg memerhati gelagat kta org yg tgh syok main lampu suluh...


"Bapak ada pencuri dekat pokok mangga".
"Mana? ambik senapang".


Setelah mendengar, tanpa berlengah kta org terus terjun ke tanah, lari lintang pukang...






moral:-

jangan nak takutkan org, tak baik, jadi budak baik, kan senang org nak jaga...hehehhehe


1 comment:

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha.. nasib baik la senapang tu tak keluar lagi. entah2 sekarang ni dah arwah klu senapang tu sempat keluar. hahahaha..

Related Posts with Thumbnails